Zwroty i reklamacje

Warunki dotyczące zwrotów i reklamacji produktów

Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży
1.1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22_1 Kodeksu Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres: Krzysztof Kwiatkowski,
Potok-Senderki 36, 22-440 Krasnobród.
1.2. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
1.3. Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
1.3.1. towarów (usług) wykraczających poza standardową ofertę Sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie Klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
1.3.2. towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do spożycia;
1.3.3. towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli pakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
1.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres: Krzysztof Kwiatkowski, Potok-Senderki 36, 22-440 Krasnobród.
1.5. Przesyłki dostarczone do Sprzedawcy za pobraniem nie będą przyjmowane. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
1.6. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający zabezpieczenie przed uszkodzeniami przesyłki w trakcie transportu.
1.7. Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Klient.
1.8. Zwrot kwoty wynikającej z wartości zwracanego Towaru oraz kosztów jego dostarczenia do Klienta nastąpi w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Towaru od Klienta, z zastrzeżeniem postanowień pkt. 1.3. Jeżeli Klient wybrał w czasie dokonywania zakupu sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany w Sklepie, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
1.9. Zwrot kwoty, o której mowa w pkt. 1.8 nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposoby zwrotu pieniędzy.

2. Reklamacje dotyczące Towarów
2.1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem w rozumieniu art. 22_1 Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, jego wady oraz uszkodzenia w trakcie dostawy, w zakresie określonym Ustawą o prawach konsumenta. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie cywilnym.
2.2. W przypadku stwierdzenia wad w Towarze, Towar wraz z opisem wady oraz formularzem reklamacyjnym należy odesłać na adres: Krzysztof Kwiatkowski, Potok-Senderki 36, 22-440 Krasnobród. Przesyłki dostarczone za pobraniem nie będą przyjmowane. W razie nieuwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany do Klienta.
2.3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Klienta adres lub w inny podany przez niego sposób.
2.4. Jeżeli reklamacja zostanie uznana za zasadną, reklamowany Towar zostanie wymieniony na pozbawiony wad. W przypadku, gdy wymiana nie będzie możliwa, nastąpi zwrot zapłaconej przez Klienta kwoty ew. nastąpi obniżenie ceny na wniosek Klienta.
2.5. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca oświadczy, iż niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie.
2.6. Jeżeli Klientem jest konsumentem, może – zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia wady – żądać wymiany Towaru na wolny od wad, albo – zamiast wymiany Towaru – żądać usunięcia wady, chyba, że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.

Prosimy pamiętać, że jest to przedsprzedaż, produkty nie są jeszcze fizycznie dostępne w naszym gospodarstwie. Paczki zamówione do środy wysyłamy na początku następnego tygodnia